Travellerspointin Travel Blogit

Tao on jäänyt taakse!

Hellou taas!

Ollaan päästy pois Taolta vaikka vaikeaa se tuntui olevan. Aamulla mentiin jo ennen kasia satamaan, jotta varmaan saataisiin paikat katamaraniin, johon meillä oli varaus. Niin kuitenkin tuntui olevan miljoonalla muullakin, eikä haluttu ottaa riskiä.
Aamulla, kun heräsin tuuli taas helkutisti ja olin ihan varma ettei lautat tänäänkään kulje. Kuten jo mainitsin, lähdettiin kuitenkin satamaan. Siellä meille sanottiin ettei katamaraanit pysty kulkemaan mutta toiselle puolelle saarta on perustettu evakuointikeskus ja laivaston alus tulee sieltä hakemaan porukkaa.

Ei muuta kuin taksilla kiireen vilkkaa sinne, koska evakuoinnin piti alkaa kasilta. Kun päästiin pelipaikoille, siellä oli täysi kaaos päällä. Tuhat ihmistä odotti enemmän ja vähemmän sekasortoisesti pois pääsyä. Meitä ja kaikkia muitakin heiteltiin tiskiltä toiselle kirjoittamaan nimeä, kansalaisuutta ym. ja tosiaan homma ei ollut kellään hallussa. Kovaäänisillä välillä vakuuteltiin, että homma on hallussa, kaikki pääsevät ilmaiseksi ja saavat aluksella jopa ruokaa. Lastauksen piti alkaa minä hetkenä hyvänsä mutta asiassa oli yksi iso MUTTA. Se armeijan paatti oli sen verran iso ettei se päässyt satamaan ja merenkäynti sen verran kovaa ettei jengiä uskallettu alkaa kuljettaa ja lastaamaan pienemmillä veneillä.
Lähtöaika lykkääntyi useaan otteeseen ja viimeisimmän tiedon mukaan sen piti lähteä vasta viideltä iltapäivällä.
Sitten kuitenkin iski meidän onni! Tuli kuulutus, että katamaraani yrittää sittenkin lähteä tänään ja ne joilla on jo liput siihen voivat halutessaan lähteä sillä. Epäröitiin ekana, kun säätöä oli muutenkin ollut riittämiin. Kun tuli ilmoitus että katamaraaneja on kaksi ja kaikki liput valmiiksi hankkineet mahtuvat niihin, niin päätettiin taas vaihtaa satamaa.

Ja vihdoin kello 12.00 katamaraani lähti kohti Chumphonia... Aluksi meinattiim kääntyä takasin, kun merenkäynti yltyi yltymistään ja pyörittiin paikallaan sataman lähistöllä. Vähän ennen yhtä kuitenkin painettiin kokka kohti avomerta ja lähettiin seilaamaan. Ei ollakaan ennen oltu sellasessa puoltoista tuntisessa oksennussimulaattorissa kuin matka oli. Varmaan 80%. matkustajista heitti kyöstiä ja pitkää sylkeä. Meijän perseet onneksi kesti merivettä mutta kaukana ei laatta ollut mullakaan. Merenkäynti teki jo heikkoa ja siihen päälle koko matkustamon läpitunkeva lämmin oksennuksen tuoksu. Se oli mukavaa se!
Sinänsä yhtiöllä oli pelisilmää, että ne jakoi oksennuspussit kaikille ennen liikkeellelähtöä ja toimitti uusia pitkin matkaa.

Chumphonista lähti melkein heti saman yhtiön bussi kohti Bangkokia ja täällä bussissa nyt ollaan. Joskus kympin jälkeen illalla pitäis olla perillä, noin 2 vuorokautta alkuperäistä aikataulua myöhemmin. Tällasta tää reppuilu välillä on, onneksi meillä ei ole ollu mitään tiukkoja aikatauluja. Niitä lentoja missanneita on näkynyt kokoajan lisää ja heillä ei kyllä ole ollut mitään iloisia ilmeitä.
Itellä siis kaikki hyvin, vaikka neljään päivään ei ole ollut yhtään kuivaa vaatetta. Vein pyykit just ennen pahimpia myrskyjä, niin ne ei kerinnyt kuivumaan ja kaikki muut on kastunut läpi sateessa. Bungassa oli niin kosteaa ettei sielläkään mikään kuivunut. Vähän kyl tällasena hygienia-Penttinä alkaa olo ahdistaa mut yllättävän vähän.
Ei siis suurta valittamista tai on yksi asia: meijän piti olla vaan 5 päivää Taolla ja siitäkin suurin osa sukelluskurssilla eli aurinkolle ei annettu paljoa sijaa. Nyt oltiin kuitenkin viikko ja se ei näyttäytynyt oikeastaan lainkaan... Kaikki vähänenkin rusketus on hävinnyt, että
näin!!

Ei muuta, illalla kunnon suihkuun ehkä jopa kylpyyn ja huomenna MBK:hon ostamaan uudet kuosit

Palaillaan,

-Rainier

Lähettäjä Rainier 10:27 Arkistoitu paikkaan Thailand

Lähetä sähköpostiFacebookStumbleUponRedditDel.icio.usIloho

Sisällysluettelo

Ole ensimmäinen kommentoija

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.